UEFA Euro 2024 și marketingul în România

Campionatul European de Fotbal 2024 nu este doar despre fotbal, goluri și emoție. Este vorba despre un fenomen global, care s-a tipărit în memoria oamenilor și cuprinde toate vârstele și tipurile de oameni. În timp ce fanii sunt lipiți de ecranele TV pentru a urmări meciurile, brandurile au văzut o oportunitate excelentă de a se conecta cu o audiență globală. Astăzi discutăm despre marketingul din România în perioada campionatului european de fotbal.

Am văzut că reclamele generice nu mai performează la fel de bine în ziua de astăzi. Oameni doresc tot mai multă transparență, personalitate și o poveste (storytelling). Iar Euro 2024 a adus o creștere în campaniile centrate pe fani, unde brandurile au încercat să se conecteze cu pasiunea românilor pentru fotbal. Iar principala strategia a fost de a crea implicare prin activități, conținut și reclame interactive care încurajează participarea și creează un sentiment de comunitate.

Cazul Lidl România

Entuziasmul pentru fotbal a cuprins România din toate părțile. Pentru UEFA EURO 2024, Lidl România a fost mai mult decât un simplu sponsor. Aceștia au dezvoltat o campanie creativă bazată pe colecționarea de stickere cu fotbaliști. Această strategie are mai multe beneficii, precum consolidare de brand awareness și conexiune cu pasiunea românilor pentru fotbal.

Campania Lidl a fost mai mult decât niște simple cumpărături, a fost despre colectarea de momente și emoții. Oferind stickere gratuite cu fotbaliști la fiecare achiziție, Lidl a transformat cumpărăturile într-o experiență distractivă ceea ce a încurajat vizitele mai frecvente în magazine. Pe lângă asta, s-a născut un val de conținut care s-a distruit pe TikTok.

Prin urmare, Lidl România a reușit să depășească rolul de sponsor, devenind un motor al experienței Euro pentru fani.

Umor prin conținut

Fotbaliștii și vedetele de pe social media au o influență puternică în mediul online. Prin urmare, o altă strategie folosită in marketingul digital din România în perioada Euro 2024 a fost influencer marketing. Iar unul dintre cele mai bune exemple, este chiar echipa națională a României. Pentru că puțini oameni au crezut în calificarea României în optimile de finală, @echipanationala a postat această imagine tratând situația cu umor. Acest lucru a valorificat reach-ul și autenticitatea echipei naționale creând o conexiune de încredere și de haz cu publicul țintă.

Influencer marketing nu este mereu despre a vinde produse, este și despre a vinde vise și a oferi încredere urmăritorilor.

Implicarea în timp real

Frumusețea marketingului digital constă în rapiditatea sa. Brandurile din timpul Euro 2024 au stăpânit arta angajamentului în timp real. Feed-urile de Facebook, Instagram și TikTok au fost inundate cu conținut. Această reactivitate în timp real menține publicul angajat în timp ce brandurile se asigură să rămână în fruntea conversației.

Pe lângă toate acestea, Euro 2024 nu a fost doar despre crearea de conținut viral. Ci a fost un exercițiu valoros de colectare de date. Adică, în toată această perioadă brandurile au monitorizat îndeaproape performanța campaniilor lor, analizând ce conținut a rezonat cel mai mult cu publicul român. Aceste date oferă informații cruciale despre demografia fanilor, preferințe și comportamentul online. Prin urmare, brandurile își pot rafina strategiile de marketing pentru viitoare evenimente.

Euro 2024 a fost mai mult decât un eveniment sportiv. A fost o oportunitate de a aplica strategii inovatoare de marketing și de a marca goluri memorabile în inimile fanilor români.

Vrei să marchezi goluri cu marketingul tău? Sună la Marva pentru o consultanță gratuită și te ajutăm să dezvoltăm o campanie la fel de memorabilă ca Euro 2024. 

Hai să ne auzim la un telefon 👇🏻

Sună acum 📞 0734 349 335

Ne găsești de Luni până Vineri, între orele 9am și 6pm.