Ce este un Social Media Audit?
Un audit al rețelelor sociale este o evaluare a tot ce înseamnă prezența unei afaceri în rețelele sociale pe diferite platforme. Este ca o verificare a identității tale online, analizezi performanța, modul cum te prezinți în online și identifici punctele forte și punctele slabe. După care creezi o listă de îmbunătățiri și începi să le aplici.
Definim obiectivele
Înainte de a înțelege ce este un audit, trebuie să știi unde vrei să ajungi…Ceea ce înseamnă că trebuie să-ți definești clar obiectivele. Ce vrei să realizeze conținutul tău? Stabilirea obiectivelor pentru brandul tău online este esențial. Aceste obiective vor informa totul, de la decizia asupra tipurilor de conținut și a programelor de frecvență până la bugetarea pentru traficul plătit și campaniile de e-mail.
Iată câteva exemple de obiective în Social Media:
✨Creșterea gradului de cunoaștere (brand awareness)
✨Creșterea de urmăritori
✨Mai mulți vizitatori pe website
✨Creșterea acoperiri sau a implicării
Este complet normal să ai mai multe obiective setate. Dar trebuie să te asiguri că planul are sens și poate fii atins.
Cine este audiența țintă?
Nu vei putea vinde o rochie de seară cuiva care își petrece weekendurile făcând drumeții în munți. Înțelegerea stilului de viață al clientului este cheia pentru a te adapta.
Înțelegerea profundă a persoanei cu care vorbești este posibil cel mai important aspect al creării strategiei tale de social media.
Nu vorbim doar despre elementele de bază ale vârstei, sexului, ocupației, stării civile etc. – pe care trebuie să le știi evident!
Vorbim despre a cunoaște cu adevărat publicul țintă. Cum ar fii:
✨Care sunt speranțele, visele, temerile, frustrările lor?
✨Ce îi trezește dimineața devreme?
✨Ce îi entuziasmează?
✨Au probleme pe care le poți rezolva?
✨Care sunt interesele și hobby-urile lor?
✨Ce fac ei pentru a se relaxa și a scăpa de realitate?
Publicul țintă al unei cafenele ar putea fi tineri profesioniști ocupați care doresc o soluție de cafea rapidă și gustoasă din mers. Acest lucru va afecta modul în care cafeneaua își adaptează experiența locației. Ei doresc diferite amestecuri de cafea, atmosferă relaxantă, Wi-Fi bun și locuri confortabile în care să se relaxeze.
Prin crearea unui profil detaliat al clientului, vei avea o înțelegere aprofundată a punctelor dureroase (problemele) iar mesajul pe care dorești să îl transmiți cu brandul tău va fii mai ușor de creat și înțeles de public.
Piloni de conținut
Pilonii de conținut sunt principalele 3-5 subiecte din nișa ta care brandul tău le adresează.
Acestea sunt lucrurile pentru care vrei să fii cunoscut. Este o bucată mai mare de conținut care poate fii spartă în bucăți mai mici de conținut.
Noi folosim frameworkul:
⭐️Educațional (atrage)
⭐️Inspirațional (creștere)
⭐️Promoțional (conversie)
Cum ar arăta asta pentru o marcă de cafenea? Pilonii ar putea include metode de preparare a cafelei (educative), cultura cafelei (inspiraționale), băuturi de specialitate (promoționale) și distracție în comunitate (distracție). După care, se pot crea subiecte sub fiecare pilon de conținut. Subiectele pentru pilonul „metode de preparare a cafelei” ar putea fii: cafea prin picurare, presă franceză, turnare, preparare rece, espresso și cafea turcească.
Numai sub subiectul cafelei prin picurare, poți avea conținut educațional, conținut „cum să faci”, tutoriale, tehnici și multe altele.
Alinează conținutul cu cumpărătorul tău
Trebuie să te asiguri că fiecare conținut pe care îl creezi trebuie să rezoneze cu publicul tău țintă și cu intenția cumpărătorului.
🏆Regula de aur: atrage, hrănește și convertește (attract, nurture and convert).
Călătoria cumpărătorului este procesul prin care trece un potențial client de la prima dată când devine conștient de un produs sau serviciu până la efectuarea unei achiziții.
Pentru o companie care prăjește cafeaua, conținut care evidențiază amestecurilor unice de cafea sau a metodelor de prăjire pot atrage potențiali clienți. Dezvoltarea de conținut educațional, cum ar fi ghidurile de preparare a cafelei pot ajuta la cultivarea și stabilirea expertizei a companiei printre potențialii clienți.
Oferirea de promoții sau reduceri la primele comenzi poate încuraja clienții potențiali să facă următorul pas și să-i transforme în clienți fideli.
Selectarea platformelor
După cum știi deja, există multe canale de marketing diferite de luat în considerare. Ai toate platformele de social media, propriul blog, marketing prin e-mail și lista poate continua.
Alegerea platformelor este foarte importantă pentru că acolo îți vei găsi audiența țintă. Iată câteva întrebări care te pot ajuta:
📱Unde își petrec timpul?
📱Ce platforme de social media folosesc cel mai mult?
📱Cu ce formate de conținut se implică cel mai mult?
📱Ce ton și stil de comunicare rezonează cu publicul țintă?
Le place să stea pe TikTok și să folosească un limbaj mai relaxat sau preferă să fie pe LinkedIn unde vorbesc despre business, cariere și abordarea este una mai profesională.
Auditul
Dacă ai deja o prezență online stabilită, este esențial să evaluezi platformele constant pentru a determina ce funcționează și ce necesită îmbunătățiri.
Efectuarea unui audit cuprinzător al tuturor conturilor îți permite să identifici ariile în care poți optimiza strategia de social media pentru a atinge obiectivele în mod eficient.
Iată o mică listă de verificare pentru începerea unui audit pe Instagram:
✅Poză de profil clară și de calitate
✅Cuvinte cheie în secțiunea de nume (headline)
✅Bio care explică clar ce faci, cine ești, ce oferi și de ce să cumpere de la tine și nu de la competiție
✅Secțiunea de highlights să fie la zi (fără story-uri mai vechi de 6 luni)
✅Linkul către site este funcțional
✅Respecți pilonii de conținut? Postezi conținut care se adresează călătoriei cumpărătorului? Ești consecvent în programul tău de postare?
✅Optimizează hashtagurile (păstrează-le sub 500.000 de utilizări sau folosește un mix de hashtaguri)
Ce trebuie să mai știi
Alege o frecvență de postări
Cât de des ar trebui să postezi? Nu vrei ca publicul tău să fie bombardat cu conținut dar nici să nu mai audă de brandul tău vreodată. Trebuie să fii mereu prezent și să respecți frecvența.
Dacă dorești o creștere mai agresivă, va trebui să postezi mai des. Dacă dorești să acorzi prioritate angajamentului și comunității, vei posta mai mult pe Story și mai puțin în feed. Ideea este că consecvența este CHEIA. Este mult mai bine să postezi de 4 ori pe săptămână în mod constant decât să postezi de două ori pe zi timp de o lună și apoi să dispari. Dacă ești consecvent vei putea oferi „cunoaștere, plăcere și încredere”.
Folosește storytelling
Să fim sinceri, oamenii se raportează la povești și emoții. Cele mai bune povești includ personaje convingătoare, ceva curiozitate, puțin conflict și o rezoluție. Un cârlig (hook) bun este cheia pentru a atrage pe oricine în povestea ta.
De exemplu, nu folosi: Noua colecție este disponibilă acum!
Încercă: „Vă dezvăluim Colecția noastră Bohemian Spirit, inspirată de artiștii cu spirit liber din anii 1970. Rochii maxi fluide, chimonouri în straturi și tonuri bogate. Îmbracă-te pentru viața pe care dorești să o trăiești.
Dacă tot ai auzit de storytelling și încă nu ești sigur ce înseamnă, ai ajuns exact unde trebuie. Află mai multe aici și te vei convinge singur.
Acum că ai înțeles importanța unui audit al rețelelor sociale și ai un plan de parcurs, este timpul să iei măsurile necesare! Privind în profunzime prezența pe rețelele sociale, poți obține informații valoroase și vei putea lua decizii bazate pe date pentru a optimiza eforturile de marketing online. Nu uita, o strategie de social media de succes este un proces continuu.
Related Posts
- marvamar
- September 24, 2024
Google Ads: tendințe și predicții
Google Ads, este unul dintre piloni marketingului digital, care continuă să evolueze odată c ..
- marvamar
- September 10, 2024
Instagram în 2024
Avem date noi despre tot ceea ce înseamnă Instagram în 2024 și suntem aici să dezbatem. In ..