Creare de conținut: Ce este Storytelling?

Ce este storytelling?

Dacă tot ai auzit de storytelling și încă nu ești sigur ce înseamnă, ai ajuns exact unde trebuie. În acest articol te ajutăm să înțelegi mai bine conceptul de storytelling și cum poți adopta și tu această strategie pentru a crea conținut de succes. 

Hello! Bine ai venit la blogul Marva Marketing, unde discutăm despre marketingul digital și ce se întâmplă în industrie.

Storytelling înseamnă să povestești un aspect esențial al existenței umane. Adică să spui ceva cu care lumea va empatiza. Știm că încă de pe vremuri, artiștii își exprimau viziunea prin picturi. Până la postările moderne din ziua de astăzi de pe Social Media. Toate lumea folosește acest storyytelling pentru a capta atenție și pentru a transmite anumite informații, anumite stări sau gânduri. Ca și experți în marketing, îți spunem că defapt, storytelling se află la baza oricărei postări. Este important să știi ce formează o poveste grozavă, deoarece îți va permite să creezi o conecțiune specială cu publicul tău. 

Ce este logica emoției?

Logica emoției este înțelegerea faptului că creierul uman este conectat să răspundă la emoții înaintea logicii. Adică, poveștile care trezesc emoții puternice au mai multe șanse să fie amintite și împărtășite. În era Social Media, este deosebit de important, deoarece poveștile sunt răspândite într-un ritm rapid, iar cei care creează o conexiune emoțională puternică cu publicul lor sunt mai predispuși să devină virali.

Sfatul Marva: Pune-te în piele publicului tău. Încearcă să vezi din perspectiva lor și ce și-ar dorii de la brandul tău. Cauta portița care te va duce la următoare conversașie cu publicul tău.

Social media a devenit un instrument esențial pentru storytelling. Permite oricărui invidiv să împărtășească conținut cu un public global. Cu toate acestea, trebuie să luăm în vedere cantitatea mare de conținut disponibil. Este dificil să te diferențiezi într-un ocean de conținut. In 2022, Bernard Marr a estimat că peste 300 de milioane de poze sunt urcate pe internet în fiecare zi. 

Acesta este motivul pentru care logica emoției este atât de importantă. Pentru o acoperire maximă, ai nevoie ca conținutul tău. să fie distribuit de multe persoane. Iar poveștile care sunt împărtășite sunt de obicei structurate într-un mod care evocă un răspuns emoțional puternic.

Dar să ne întoarcem puțin. De ce spunem povești? Există câteva motive

Pentru început, poveștile solidifică concepte abstracte și simplifică mesajele complexe. Cu toții am fost puțin confuzi când am încercat să înțelegem o idee nouă – poveștile oferă o cale de înțelegere la nivel emoțional

Un exemplu foarte bun este Apple. Produsele Apple nu sunt ușor de descris consumatorului obișnuit. Dar folosind povești din viața reală, aceștia au putut să descrie exact modul în care produsele lor beneficiază utilizatorii. Ei folosesc storytelling în loc să se bazeze pe cuvinte technice grele și greu de înțeles.

Un alt aspect pentru care este important să adopți și tu storytelling este pentru că stimulează loialitatea față de brand. Creare unui mesaj în jurul brandului tău, nu numai că îl umanizează, ci v-a ajuta să fie înțeles.

Nike, de exemplu, folosește storytelling pentru a stimula loialitatea brandului, prezentând poveștile din viața reală ale sportivilor care au depășit provocările cu perseverență, excelență și determinare.

Sfatul Marva: Pune-te în piele publicului tău. Încearcă să vezi din perspectiva lor și ce și-ar dorii de la brandul tău. Cauta portița care te va duce la următoare conversașie cu publicul tău.

Social media a devenit un instrument esențial pentru storytelling. Permite oricărui invidiv să împărtășească conținut cu un public global. Cu toate acestea, trebuie să luăm în vedere cantitatea mare de conținut disponibil. Este dificil să te diferențiezi într-un ocean de conținut. In 2022, Bernard Marr a estimat că peste 300 de milioane de poze sunt urcate pe internet în fiecare zi. 

Acesta este motivul pentru care logica emoției este atât de importantă. Pentru o acoperire maximă, ai nevoie ca conținutul tău. să fie distribuit de multe persoane. Iar poveștile care sunt împărtășite sunt de obicei structurate într-un mod care evocă un răspuns emoțional puternic.

Deci, ce face un storytelling bun?

  • Divertisment: menții publicul implicat și interesat de ceea ce urmează.
  • Credibilitate: convinge publicul și facilitează încrederea și implicarea.
  • Educație: trezește curiozitatea publicului.
  • Branding: publicul urmărește un brand care transmite mesajul de bază.
  • Memorabilitate: prin inspirație, scandal sau umor. 

Care este structura unui storytelling?

Ca orice structură, un storytelling bun are un început, un mijloc și un sfârșit. Dar nu uităm că există și alte câteva elemente cheie.

Personajele. Fiecare storytelling are cel puțin un protagonist, iar acest personaj va fi cheia pentru a relaționa publicul cu povestea. Personajele tale formează puntea dintre tine, povestitorul și public. Dacă publicul tău se poate pune în pielea personajului tău, va fi mai probabil ca acesta să te asculte.

Conflictul. Conflictul este lecția despre modul în care personajul depășește o provocare. Conflictul din povestea ta trezește emoții și conectează publicul.

Rezolvarea. Fiecare poveste bună are un final. Rezolvarea poveștii tale ar trebui să încheie povestea, să ofere context personajelor și conflictului și să lase publicul cu un îndemn la acțiune.

Structura. Structura povestirii tale nu trebuie să fie în ordine de aici. Ba chiar este o tactică preferate de mulți creatori de conținut să înceapă cu mijlocul sau punctul culminant. Există multe moduri prin care poți experimenta cu structura storytelling, dar, în general, povestea ta ar trebui să aibă un început, un mijloc și un sfârșit. Această structură este familiară, așa că face publicul mai confortabil și mai deschis la informații noi.

Storytelling este o adevărată artă. Este, de asemenea, un proces care merită învățat atât pentru afacerea ta, cât și pentru publicul tău. Poveștile reunesc oamenii și inspiră acțiune și răspuns. Dacă înțelegi elementele de bază ale unei povești grozave, atunci ești gata să începeți să dezvoltați conținut care va stimula implicarea, va dezvolta loialitatea și va genera venituri pentru afacerea ta.