Ce este o strategie de marketing și care sunt etapele ei? Strategie de Marketing versus Plan de marketing
- Maria Antal
- 0 Comments
Hello! Bine ai venit la blogul Marva Marketing, unde discutăm despre marketingul digital și ce se întâmplă în industrie. Ai ajuns aici pentru că știi cât de esențial este să ai o strategie de marketing eficientă. În acest articol te ajutăm să pui bazele unei strategii de marketing pentru afacerea ta.
Să începem de la început. Ce este, mai exact, o strategie de marketing?
Ce este o strategie de marketing?
O strategie de marketing este un plan de creștere a afacerii tale. Acest span te ajută să navighezi pe parcurs ce afacerea ta se dezvoltă și îți spune ce vrei să obții prin activitățile tale de marketing.
Strategia ta de marketing definește următoarele:
- Cine ești ca afacere
- Cine sunt clienții tăi țintă
- Valoarea ta pentru acești clienți
- Obiectivele tale finale, pe care vrei să le atingi prin marketing
În timp ce strategia ta de marketing spune ceea ce trebuie să faci, aceasta nu îți v-a spune cum să o implementezi. Acest cum este defapt planul tău de marketing.
Care este diferența între Strategie de marketing și Planul de marketing.
Strategia ta de marketing este o imagine de ansamblu, care include detalii precum:
- Ce încerci să obții în general prin marketing sau prin obiectivele tale
- Cum aceste realizări vă vor sprijini obiectivele mai mari de afaceri
În schimb, planul tău de marketing include detalii precum:
- O cronologie a activităților tale de marketing
- Etapele pe care trebuie să le atingeți
- KPI-urile pe care le vei măsura pe parcurs
Cu alte cuvinte, strategia ta de marketing este destinația – adresa la care încercați să ajungeți și motivul pentru care o faci. Iar planul tău de marketing reprezintă harta și direcțiile pas cu pas care te vor duce unde dorești.
Acum, hai să explorăm de ce dorești să creezi o strategie de marketing în primul rând.
De ce sunt importante strategiile de marketing?
Având o strategie de marketing documentată, șansele tale de succes cresc. Conform CoSchedule, marketerii au cu 414% mai multe șanse să raporteze succes cu o strategie de marketing.
Asta pentru că te ajută:
- Să coordonezi activitățile de marketing cu obiectivele de afaceri
- Să aliniezi echipa pentru a susține obiectivele potrivite
- Să optimizezi eforturile de marketing mai eficient
Iată un exemplu.
Imaginează-ți că tocmai ai fost pus responsabil cu crearea unei campanii de marketing. Dar nu știi:
- Ce încerci să obții prin executarea campaniei și de ce…
- Cum și când se măsoară succesul sau…
- Ce public este vizat în campanie
Cu siguranță poți răspunde la toate aceste din burta. Dar cât de probabil vei avea succes, în acest caz?
Aici intervine o strategie de marketing. Cu o strategie documentată, toate răspunsurile sunt la îndemână.
Hai să vedem din ce este alcătuită o strategie de marketing.
Componentele unei strategii solide de marketing
În esență, o strategie de marketing bună include șase părți: obiectivele tale de marketing, publicul țintă, propunerea de valoare, canalele de marketing, mesajul afacerii și analiza performanței.
Obiectivele de marketing: cu alte cuvinte, ce încerci să realizezi prin marketingul tău? Acestea ar putea fi lucruri precum creșterea vânzărilor, creșterea conversiilor sau cunoașterea afacerii.
Publicul țintă. Acesta este cel mai mare sau cel mai influent grup de oameni cu care încercii să te conectezi prin marketing.
Ce trebuie să știi despre publicul țintă:
- Datele demografice: informații precum vârstă, sexul, nivelul de educație, cariera, venitul sau locația
- Datele psihografie: interese, comportament, valori, stilul de viață sau domeniile de interes.
De exemplu, publicul țintă al unei afacerii ce vinde produse de îngrijire și anti-aging în România poate fii vârste cuprinse între 25-40, cu un venit mijlociul spre mare, pasionați de îngrijire și stil de viață sănătos.
Propunerea ta de valoare. Acesta este motivul principal pentru care publicul țintă ar dorii să consume produsul sau serviciul tău.
Revenind la afacerea care vinde produse de îngrijire și anti-aging în România. Propunerea de valoare acestei afaceri este că produsele ajută clienții să arate mai bine, produsele oferă rezultate și în același timp se concentrează pe beneficiul emoțional de a te simți încrezător și de a obține aspectul dorit.
Canalele de marketing. Cu alte cuvinte, ce platforme și instrumente vrei să folosești pentru a atinge obiectivul dorit? Dacă strategia ta se bazează pe cunoașterea brandului înseamnă că vei apela la platforme ca Facebook, Instagram sau TikTok unde vrei crea conținut care atrage publicul și îi va face curioși. Câteva exemple pot fii: testimonial, conținut educativ sau conținut entertaining.
Mesajul afacerii. Acest mesaj este modul în care vei comunica cu publicul. Cum ar fii: personalitatea brandului tău, tonul vocii, valorile, stilul și punctul de vedere. Aceste informații ajută ca publicul tău să înțeleaga obiectivul brandului dar te pot ajuta și prin a coordona echipa internă.
Analiza performanței. Aici discutăm de KPIs sau indicatorii cheie de performanță care te vor ajuta să măsori succesul afacerii tale.
De exemplu, pentru rețelele sociale, ai putea să urmărești rata de clic (cunoscută și sub numele de CTR), rata de implicare și creșterea publicului.
O dată ce vei pune toate aceste componente împreună, vei reuși să ai o vedere de ansamblu și un ghid care te va ajuta să navighezi o data ce afacerea ta se dezvoltă.
Sperăm că acest articol ți-a fost de folos. Nu uita, în business este vorba mult despre cifre, analiză și performanță. Aceste aspecte sunt vitale pentru ca afacerea ta să crească. Există o diferență între a fii bișnițar și antreprenor 😜
Related Posts
- marvamar
- September 24, 2024
Google Ads: tendințe și predicții
Google Ads, este unul dintre piloni marketingului digital, care continuă să evolueze odată c ..
- marvamar
- September 10, 2024
Instagram în 2024
Avem date noi despre tot ceea ce înseamnă Instagram în 2024 și suntem aici să dezbatem. In ..